"Nous poemes, nou llibre, nou blog...
Després de 5 anys, cal renovar-se, canviar de pell, com fan les serps.
Espere que gaudiu amb les noves llunes que he anat inventant al llarg d'aquests anys, després de l'experiència de l'espill."

Francesc Arnau i Chinchilla

dimecres, 10 de juny del 2015

Viatge a París (II): "Anar complint els somnis..."

A una tenda de Versalles, envoltat de llibres (Foto: Elisa Pont)

A la vida de totes les persones sempre hi ha somnis, sobretot d'aquells dels que penses que mai no es van a fer realitat. És veritat, i així ho reconec, que jo tinc uns quants d'aquests somnis, i gairebé sempre estan relacionats en fer un viatge. Viatjar a París era un d'aquests somnis, i sobretot per tots els referents culturals, que de sempre han estat per mi entre els més importants, sobretot en la Poesia, (Baudelaire, Rimbaud, Montaigne, Verlaine, Péret, etc...), i ara ja puc dir que he aconseguit dur-lo a terme.

Tot va ser una casualitat (com supose que seran la majoria dels casos), però el cas és que els meus amics Amparo i Ximo anaven a viatjar a la capital francesa, aprofitant que la seua filla, Elisa Pont, està fent una estada com a becaria (es podria dir així) als pobles agermanats amb el nostre (Noisy- Le Roi i Bailly).

Fins ací l'explicació del per què, i ara intentaré apropar-vos al com...

Eixírem de l'Aeroport de Manises a les 18 hores. Volàvem amb "Vueling", companyia de "low cost" de la que no puc dir res en contra. En arribar a l'aeroport Orly de París, ens estava esperant Elisa, i gràcies... Doncs, era prou fotut trobar els enllaços del transport públic per anar a l'apartament que havia llogat per a passar aquests dies. Almenys va servir per indicar-li-ho a Raúl, que vindria a l'endemà...

En arribar al lloc, a la "Rue St. Maur", ben a prop del Cementeri "du Père Lechaise", vam fer una primera pressa de contacte. L'apartament és petit, però tot està molt ben abillat, i en deixar les maletes, se n'anàrem a sopar pel districte de "La Bastille". Vam sopar a un restaurant italià ("Giggi"), i després vam tornar al nostre apartament per endreçar els llits...

També vam copsar (com no?),  l'ambient de "la nuit":

(Foto: Elisa Pont) Amb els amics al districte de "la Bastille"...
  ***

Demà anem a visitar Versailles, i per la nit vindrà Raúl, el fill dels meus amics.

Francesc Arnau i Chinchilla

1. No t'has adonat, Francesc, que les coses més importants a la vida vénen per una casualitat, fins la mort ve com d'improvís, què dir de tenir un fill o de trobar un amic o retrobar-nos amb una vella amistat.
    Jo crec que els desitjos s'acompleixen un dia o altre, però d'improvís, quan ja no els esperem.

Una nova abraçada i dir-te que et seguisc llegint amb deler.