"Nous poemes, nou llibre, nou blog...
Després de 5 anys, cal renovar-se, canviar de pell, com fan les serps.
Espere que gaudiu amb les noves llunes que he anat inventant al llarg d'aquests anys, després de l'experiència de l'espill."

Francesc Arnau i Chinchilla

dissabte, 15 de desembre del 2018

Viatge a Londres (I)

Al Tower Bridge (Fotos: Núria Arnau)

La darrera setmana de novembre vaig fer un viatge a Londres i, malgrat que ha passat el temps, he pensat que no podia deixar de ressenyar al meu blog aquest viatge a un lloc tan emblemàtic i que tant m'ha impactat. Viatjàvem Isabel i jo, la meua filla i Juan, i Leti García, que ha estat a Londres treballant, i que va exercir de guia i d'intèrpret (el meu anglès està prou rovellat...).

El divendres, 30 de novembre, sortírem de l'Aeroport de Manises (per a mi, sempre serà Manises) a les 11 hores. Ens portaren el meu amic Ximo Pont i el meu fill Guillem. Després de passar tots els controls de seguretat, embarcàrem a l'hora prevista. El viatge va estar plàcid, amb unes vistes espectaculars dels Pirineus (tots nevats), la costa francesa i el Canal de la Manxa. També haig de dir que a l'avió ens menjàrem els entrepans de pernil i formatge que dúiem a l'equipatge, per reforçar la nostra estada londinenca. En arribar a l'Aeroport de Stansted, després de tornar a passar tots els controls, ens dirigim en tren fins a la City, i concretament a Oxford Street, on Leti havia quedat per dinar amb Adrián, al local de "Pret a Manger", una franquícia de menjar ràpid, amb l'etiqueta d'utilitzar ingredients naturals i orgànics i, a més a més, amb el compromís amb el medi ambient, envasant els seus productes en cartró reciclat, en lloc del plàstic. Cal dir que , de moment, l'oratge és bo (no plou), i rebem les atencions de Adrián. Al seu local mengem un menú d'aquells "de caixetes", però almenys sa i natural. Després anem a l'estació del "Underground" (metro) per anar fins Hammersmith, on teníem llogat l'apartament. Arribem ja de nit fosca, i ens instal·lem. L'edifici sembla una mica abandonat, però els llits són còmodes i la dutxa i el bany també. L'encarregat és hindú, i després de deixar l'equipatge, se n'anem a Piccadilly Circus amb el metro, del que ens hem tret les corresponents targetes. La veritat és que he restat bocabadat de tot el luxe i el "poderío" que atresora aquesta zona londinenca, amb la il·luminació dels carrers i els aparadors de les tendes, que són veritablement espectaculars. Ens passegem també per Chinatown, ben a prop d'on estem, al cor del barri del Soho, on gaudim de la vista que ofereixen els restaurants xinesos (res a veure amb els que tenim per ací...). La veritat és que donen ganes d'entrar en un d'aquests locals i demanar les especialitats que ens entren pels ulls (ànec, bacó, pasta, etc.). Nosaltres decidim tornar a la zona de Hammersmith, i ben a prop trobem un local de menjar espanyol de nom "Toro Gordo", on poguérem sopar en condicions (si de cas una mica car).

La cabina telefònica

A Piccadilly Circus
Al British Museum

A l'endemà, dissabte dia 1 de desembre, ens llevem ben prompte, doncs hem d'estar a les 8,30 hores a la City. He dormit molt bé, el llit és bo i la dutxa també... El dia ha sortit plujós, que és el que s'espera per aquests indrets. Arribem al gratacels 20 Fenchurch Street, conegut popularment com el "Walkie Talkie", i al pis 35è tenim el "Sky Garden", on anem a desdejunar. La vista és espectacular, però no hi ha bona visibilitat. El dia ha eixit gris i plujós, i tampoc podem sortir a la terrassa. Després fem un recorregut pel jardí, on hi ha especies botàniques de tot el món. A continuació ens dirigim al British Museum, on visitem les sales d'Egipte, Mesopotàmia, Grècia i Roma. Puc dir que ha estat la més gran quantitat d'objectes del món antic que he vist mai exposades públicament, i en quant a la qualitat de les mateixes, em quede sense adjectius. Es podrien abastir museus de totes les capitals espanyoles (de sobra), amb els fons que hi ha al British Museum.

Vista panoràmica de la City (Imatge de Google)

En acabant ens dirigim (sempre en transport públic) fins Camden Town, on hi ha un mercat alternatiu enorme, amb locals de menjar ràpid de tots els països del món. Llàstima que el temps no acompanya. Visitàrem una cerveseria, on ens beguérem unes pintes, i després de passar per Hyde Park, ens dirigírem als magatzems Harrods (una barreja de desmesura de luxe i mal gust). Després tornàrem a la nostra zona de Hammersmith, per acabar sopant en una pizzeria italiana. La veritat és que arribàrem a l'apartament amb els peus bullint, i a l'endemà calia que continuàrem descobrint els encants londinencs. La veritat és que així va ser...  (Continuarà)

A Camden Town (Foto meua)