"Nous poemes, nou llibre, nou blog...
Després de 5 anys, cal renovar-se, canviar de pell, com fan les serps.
Espere que gaudiu amb les noves llunes que he anat inventant al llarg d'aquests anys, després de l'experiència de l'espill."

Francesc Arnau i Chinchilla

dimarts, 10 de març del 2015

PERQUÈ VULL! (Homenatge a l'Ovidi)


(Foto Isabel Català): A Alcoi, al seu poble...
Homenatge a l’Ovidi Montllor

Avui fa vint anys que ens va deixar l’Ovidi... Un dels grans de la cançó, i tot un referent pel País Valencià, on el Col·lectiu que duu el seu nom, aglutina tots els músics que encara són a les trinxeres utilitzant aquesta nostra vella, bella, compartida i dignificada... menyspreada, ridiculitzada, ferida i malmesa llengua, per aquells que encara ens manen (quina vergonya!).
 
 No vaig a caure en el tòpic de que està de vacances com tothom diu. Crec que l’Ovidi mai no s’hagués agafat unes vacances amb el panorama actual. De ben segur que hi seria a l’avantguarda, com sempre.

M’agradaria, per retre-li l’homenatge que es mereix en aquest 20è aniversari de la seua mort, posar unes frases (un decàleg tan sols) com si les digués ara, si encara estigués entre nosaltres en carn i ossos. Tanmateix, les respostes les signe jo personalment (no us penseu que m’amague darrere de l'Ovidi):

PER QUÈ?

-Per què dius el que penses?: Perquè vull! Perquè tinc ganes de parlar...
-Per què ets tan roig? Perquè vull! Perquè m’agrada el color i el que representa...
-Per què no creus en modes? Perquè vull! Perquè no m’agraden les imposicions...
-Per què ets republicà? Perquè vull! Perquè l’Estat no és deuria d'heretar...
-Per què pites a l’himne? Perquè vull! Perquè aquest no és el meu...Cap dels dos no ho són, ni l'u ni l'altre...
-Per què no et conformes? Perquè vull! Perquè els veritables conformistes són els morts...
-Per què parles català? Perquè vull! Perquè és la meua llengua, encara que jo, com ell, també ho faig a la manera de València... 
-Per què renegues del blau? Perquè vull! Sempre que parles de la Senyera...En la meua no hi ha tal color...No m'agrada el que representa, al contrari del roig...
-Per què no creus en déus? Perquè vull! Perquè pense que són invents dels homes...
-Per què ets irreverent? Perquè vull! Perquè un bon atac sempre ha estat la millor defensa...... 
-Per què fas aquest homenatge? Perquè vull! Perquè ara ens caldrien molts més Ovidis...





<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/jeepvX0fX68" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


  Godella (L’Horta), 10 de març de 2015 -20 anys sense l’Ovidi-


***


HOMENATGES A L'OVIDI:

TONI MOLLÀ

NACIÓ DIGITAL

"OVIDI PER OVIDI" (TV3)

EL CAU DE CALPURNI

CCMA (GENERALITAT DE CATALUNYA)

VEU (UNIVERSITAT D'ALACANT)

L'INFORMATIU (RTVE)

FESTA DIRECTE! CAT

BARNASANTS

BLOCS.MESVILAWEB.CAT

A L'ESPILL DE L'ORB... (fa uns anys)


***

      Ja per finalitzar, vull dir (com ja he fet en alguna ocasió) que guarde a casa meua una Senyera (on, per suposat, blau no hi ha) amb la signatura de l'Ovidi, de quan el meu germà Pep i la seua colla van organitzar un recital del cantant ací al poble. Un record és un record...

Francesc Arnau i Chinchilla

(Foto: Ferran d'Armengol) A Alcoi amb el Roger, l'Empar i Isabel

Foto meua: Centre Cultural Ovidi Montllor a Alcoi



(Foto del Roger): A la Plaça de Dins, amb els germans Rodríguez Castelló, Juli Capilla, Mercè Climent, l'Empar i el Ferran...
I la meua Isabel!


***

1 comentari:

  1. Bon vent i barca nova...Amb tota seguretat que no s'hauria agafat unes vacances amb tot el que es cou. Ens fan falta molts Ovidi's amb tots els Per què?.
    Salut.

    ResponElimina