"Nous poemes, nou llibre, nou blog...
Després de 5 anys, cal renovar-se, canviar de pell, com fan les serps.
Espere que gaudiu amb les noves llunes que he anat inventant al llarg d'aquests anys, després de l'experiència de l'espill."

Francesc Arnau i Chinchilla

dilluns, 4 de maig del 2015

Concert en homenatge a l'Ovidi Montllor


(Fotos: premsa Godella)
      El passat dissabte, 2 de maig, va tenir lloc al Teatre "Capitolio" del poble, un concert en homenatge a l'Ovidi Montllor, doncs, en aquest any ja són vint els que fa que se'n va anar "de vacances".

      Tatiana Prades, gran cantant de Godella, s'havia encarregat d'organitzar l'acte, amb el recolzament del nostre Ajuntament, i jo, que sóc company de col·legi del seu pare, em vaig assabentar amb la suficient antelació, per a poder pensar (pensat i fet!) en col·laborar al concert. Un dia em vaig trobar amb la Tatiana, camí de "l'Escorxador", on assagen alguns dies, i li vaig preguntar si seria possible fer una actuació. Havia pensat en fer una interpretació (el més fidel possible) del tema "AIS", que l'Ovidi va publicar al disc "Crònica d'un temps" de l'any 1973. Ella em va dir que sí de seguida, i aleshores vaig mamprendre a rumiar com me'n sortiria del tràngol. El motiu d'elegir aquest tema, va ser la seua actualitat, encara que han passat més de quaranta anys de la seua publicació, i també la meua predilecció per aquest disc de l'Ovidi, que va ser el primer que vaig tenir, i que de tant d'escoltar-lo, gairebé me'l sé de memòria... Una cosa que no em passa amb cap altre autor, i ni tan sols amb la majoria dels meus poemes.

(Cartell del concert)
      Per fi va arribar el gran dia. Jo abans m'havia fet amb els instruments d'acompanyament pel poema, que rememoren el soroll del martell i l'enclusa en un taller de forja. Em mancaven els acompanyants per la percussió i els cors, encara que pensava demanar la col·laboració del públic per fer els "ais!" Tatiana m'ho va facilitar, amb les aportacions del grup "Les Mãedéus", als que des d'ací vull donar el meu agraïment més sincer i efusiu, en especial a Toni de l'Hostal, un gran artista que admire pel seu talant i el seu saber estar, i que no va posar cap inconvenient en fer la percussió, amb un instrumental totalment casolà (tub de ferro i martell).

      A les dotze del migdia férem la prova de so, i després se n'anàrem a dinar a l'Escorxador, gentilesa de "Pollos Planes", com diu el cartell. Vaig estar amb els artistes que participaven a l'acte, molts dels quals ja coneixia, sobretot els del poble (Apa, Josep Manel Palau, "Arrop i Tallaetes", Grup de Danses "El Poblet", etc.), i uns altres que havia escoltat en concerts, discs, etc... 

      Al cartell podeu veure la varietat dels participants, que actuaren al concert, quan va arribar l'hora. Es van interpretar un grapat de temes del repertori de l'Ovidi ("Tot explota pel cap o per la pota", "Homenatge a Teresa", "Montserrat", "Ais", "Va com va", "El meu poble Alcoi", "Tot esperant Ulisses", "Canto a la lluita", "Als companys", "Perquè vull", "L'escola de Ribera", "Corrandes de l'exili", "M'aclame a tu", "De manars i garrotades"...). Tots presentats per Amàlia Garrigós i Jordi Tormo, alcoians els dos, que feren un repàs a la biografia de l'Ovidi Montllor. També va parlar l'alcaldessa de Godella, Eva Sanchis, que va recordar aquella ocasió llunyana en el temps (abril de 1978), quan un grup de joves, entre els que es trobava el meu germà Pep Xinxilla, contractaren a l'Ovidi per actuar ací al poble.   
   
 Les fotos són de "premsa Godella". Per veure-les totes...

CLIQUEU ACÍ




Josep Aparicio "Apa" va fer una versió molt personal de l'emblemàtica cançó del cantant alcoià, "Homenatge a Teresa", acompanyat pel gran mestre Ricardo Esteve a la guitarra...

***

El grup "Gent del desert", entre els que es trobava el nostre paisà
Paco Rodríguez-Bronchú, va interpretar "Montserrat", una gran
cançó de l'Ovidi, de la que feren una magnífica versió.

***

El poeta Ivan Brull va fer una magnífica interpretació de "Als companys"
precedida per un fragment del poema de Salvat-Papasseit "Canto a la lluita".

(Fotos: premsa Godella)

(Fotos: premsa Godella)













En finalitzar l'acte, tots els participants vam rebre un recordatori del concert. Cal destacar també la presència d'Helena Montllor, la filla de l'Ovidi... 

***

I també voldria destacar el gran esforç de tota l'organització, i molt especialment de Tatiana Prades, sempre pendent de cada detall.


                                   ***


 ***

Ja per finalitzar, ací teniu la meua actuació en vídeo... Que els déus i l'Ovidi em perdonen per l'atreviment:



***

2 comentaris:

  1. Has fet un viatge, gairebé diria iniciàtic, en aquest article, pels teus records, el teu germà, que va contractar l'Ovidi i, finalment he sentit una altra vegada la teua veu, que dir-te i, de veres, que s'assembla a la d'Ovidi, amb l'orgull de fer servir la nostra llengua amb la força del dret.
    Bon recordatori de l'Ovidi a aquest teu poble o ciutat que sap arrelar-se a la terra com hauria de fer la meua, jo espere que algun dia ho faça, jo ja ho faig i en sóc part. Ànims a Godella i al llegat de l'Ovidi, Francesc.

    Vicent

    ResponElimina
  2. Fenomenal Francesc......Ai !! llàstima no haver-te pogut acompanyar en la teua actuació.

    ResponElimina